KOPLOTRONIKA

Koplotronika is an art project by Y-DRA aka Yennu Ariendra. The Republic of Koplotronika is a country, dystopian and imaginary, inspired from Indonesian dangdut/koplo, dance music scenes, and hybrid culture. 

Koplotronika adalah sebuah gagasan seni oleh Y-DRA aka Yennu Ariendra. Republic Koplotronika adalah negara, imajinatif dan distopia, yang terinspirasi dari dangdut/koplo, beragam musik joget dan budaya hibrid Indonesia.


Koplotronika is a country without government, parliament, politician, or tax. No national/multinational corporation/institution allowed. Infrastructure and other supporting systems are created and belong to local communities. No day without a party. Birth, death, circumcision, marriage, happiness, sadness, bitterness, disappointment must be celebrated through music and dance. Koplotronika is a free country, as long as the citizens obey these three rules: Respect others, do not use your brain, and do not even complain.

Koplotronika adalah negara bebas, tidak ada pemerintah, parlemen, politisi, maupun pajak. Korporasi/institusi nasional tidak diijinkan, infrastruktur dan sistem pendukung lainnya hanya boleh diciptakan dan menjadi milik komunitas lokal. Tidak ada hari tanpa pesta, kelahiran, kematian, khitanan, kawinan, kegembiraan, kesedihan, kepahitan harus dirayakan lewat musik dan tari. Koplotronika adalah negara bebas sepanjang warga negaranya memegang teguh 3 prinsip dasar: menghormati orang lain, tidak menggunakan otak dan tidak pernah mengeluh




Research, Indonesian local music map, Indonesian dance music = https://koplotronika.blogspot.com
FB = @Y-DRA

IG = @y__dra